Fysiikkavalmennus
Fysiikka­valmennusta jääkiekkoilijoille
Turussa
  • 1

Optimoi suorituskykysi tehokkaasti ja turvallisesti valmentajan avulla

Huippukunnossa kaukaloon? Lisää luisteluvoimaa ja lähtönopeutta?

Fysiikkavalmennus on erityisesti jääkiekkoilijoille, mutta myös muiden palloilulajien harrastajille suunnattu kokonaisuus, jossa yhdistyvät sekä personal training- että ravintovalmennus. Valmennuksen avulla kehität suorituskykyäsi jääkiekkoilijana, vahvistat omia vahvuusalueitasi sekä taklaat lajityypillisiä haasteita. Valmennan erityisesti Turun ja Kaarinan seuduilla, mutta sovittaessa kauempanakin.

Ota yhteyttä »

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Rakkaudesta kiekkoon

Olen pelannut koko nuoruuteni jääkiekkoa TPS:ssä aina B-junioreihin saakka. Neljä vuotta sitten palasin rakkaan lajin pariin – tosin nykyisin pelaan vain omaksi ilokseni pari kertaa viikossa sekä sarjapeleissä. Voimakas halu kehittyä kaukalossa on virinnyt uudestaan nykyisen ammattini, personal trainerin työn myötä. Intohimoni lajinomaiseen harjoitteluun perustuu kehitykseen ja sen huomaamiseen: mitä enemmän treenaa, sitä parempia tuloksia saa valitsemillaan osa-alueilla. Jääkiekossa näistä oleellisimmat ovat keskivartalo sekä jalat ja yläraajat.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yksilöllistä fysiikkavalmennusta lajinomaiseen harjoitteluun

Tarjoan jääkiekkoilijoille sekä muiden palloilulajien pelaajille yksilöllistä fysiikkavalmennusta, joka perustuu aina räätälöityyn valmennusohjelmaan sekä lajinomaiseen harjoitteluun. Valmennuksen suunnittelussa huomioidaan niin omat pääkehityskohteesi kuin lajissa tarvittavat lihasryhmät, liiketavat ym., jotta kehittymisesi on mahdollisimman kokonaisvaltaista.

Suosin tehokkaita ja monipuolisia harjoitteita, joista yksitoikkoisuus on kaukana. Esimerkiksi kiekkoilijalle tärkeän keskivartalon vahvistaminen tarkoittaa muutakin kuin selkätreenejä ja vatsarutistuksia: Itse asiassa parhaimpiin coren kehittäjiin kuuluvat ihan muihin alueisiin keskittyvät liikkeet, kuten maastavedot ja kyykyt.

Myös ravinnolla on suuri merkitys niin fyysisen kehittymisen kuin optimaalisen palautumisen kannalta. Siksi valmennuksessa paneudutaan myös lajia tukevaan ruokavalioon sekä arjen ravitsemustottumuksiin. Mutta ei hampaat irvessä, vaan helpoin, fiksuin valinnoin.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Jääkiekkoilijan voimaharjoittelu jatkuu ympäri vuoden

Jääkiekkoilijan voimaharjoittelu on ympärivuotista, mutta kausittain vaihtelevaa. Vuosi muodostuu erilaisista harjoittelujaksoista: kesätreenin alku ja loppu, pelikausi sekä kauden jälkeinen harjoittelu. Eri jaksoissa keskitytään voimaharjoittelun eri painopisteisiin: perusvoimaan, kestovoimaan sekä maksimi- ja räjähtävään voimaan.

Voimaharjoittelussa ratkaisevaa on liikkeiden tekeminen oikein liikeradoin, painoin ja sarjoin – ja tästä minä valmentajanasi pidän huolen. Näin harjoittelu sujuu turvallisesti ja kehitys tapahtuu optimaalisessa tahdissa.

Voiman ohella treenataan aerobista ja anaerobista kestävyyttä sekä notkeutta ja ketteryyttä. Tärkeä osa-alue on myös liikkuvuus, joka usein jää vähemmälle huomiolle. Erityisesti lonkan alueen liikkuvuusongelmat sekä lonkankoukistajalihasten kiristyminen kuuluvat jääkiekkoilijan lajityypillisiin haasteisiin, minkä vuoksi panostan fysiikkavalmennuksessa myös liikkuvuuden kehittämiseen.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Fysiikkavalmennus pähkinänkuoressa

  • Yksilöllinen ohjelma ja valmennus
  • Lajinomaiset kuntosali- ja oheisharjoitukset
  • Yhteistyösali (Monogym) sopii erinomaisesti juuri jääkiekon lajinomaisiin treeneihin
  • Eri harjoitteluohjelmat peli- ja off-kausille
  • Lajia tukeva ravintovalmennus

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kiinnostuitko? Pistä viestiä tulemaan!

Laita Whatsapp-viestiä, sähköpostia tai täytä yhteydenottolomake, niin jutellaan sinulle sopivasta valmennuspaketista. Muista myös, että vaikka päätukikohtani on Turun ja Kaarinan seutu, valmennus onnistuu myös omalla paikkakunnallasi sekä osittaisena etävalmennuksena.

Ota yhteyttä! »

Miksi valita minut valmentajaksi?

Koulutettu Personal Trainer

Olen lisensoitu (EREPS & APT®) Personal Trainer, kuntosalivalmentaja ja kuntosaliohjaaja, joka palvelee Turun, Kaarinan ja lähikuntien alueella.

Asiantuntijuus

Kaikki tietoni ja toimintani perustuvat tutkittuun ja tieteellisesti todistettuun tietoon.

Asiakaslähtöisyys

Jokainen asiakas on yksilö, ja valmennusmetodini on aina mietitty yksilöllisesti asiakkaani parhaaksi.

Kokemus

Kahdeksan vuoden aktiivisen harjoittelun, lähteiden tutkimisen, opiskelun ja omien kokemuksieni pohjalta osaan kertoa ne parhaat vinkit NYT asiakkailleni.

Koukuttavat sisällöt

Kattavat valmennusmateriaalini, some-materialiaani sekä muut aineistoni ovat saaneet paljon kiitosta ja positiivista palautetta asiakkailtani.

Visio: future value

Arvoa tulevaisuuteesi valmennuksen avulla. Tarjoan uuden ajan ajattelutavan ja näkökulman ravintovalmennukseen.
#flexibledietingfinland

Muutos ei synny saliohjelmalla ja tsemppitoivotuksilla, vaan yhdessä tekemällä. Siksi toimin kumppaninasi koko valmennuksen ajan.

Tässä alla muutama asiakkaideni antama palaute valmennusmentaliteetistani:

Oon tosi hyvin oppinut ravinnon ajoittamista ja kuinka paljon proteiinia kuuluu syödä, ettei tule liikaa tai liian vähän. Oon oppinut tekemään treenit oikeella tekniikalla ja tahdilla. Oon huomannut miten joskus olen tehnyt liikkeitö väärin, ja nyt oon oppinut tekemään ne oikein ja tehokkaasti. Levon tärkeys on myös tullut uutena asiana. Oot ollut myös tosi rohkaiseva ja rento sekä motivoiva ja pitänyt mielessä, että kohtuus kaikessa.

Anton

Retuperällä ollut ruokavalio ja liika liikkuminen sai todellista ryhtiliikettä. Kroppa oli säästöliekillä eikä tuloksia tullut enää kuukausiin (voiman kehitys ja kiinteytyminen). Aluksi olin skeptinen ohjeistukseen, kun piti lisätä ruokamääriä ja vähentää liikuntaa. Ensin piti ymmärtää mitä kroppani tarvitsee, jotta pääsen tavoitteisiini. En olisi uskonut, että parin kuukauden päästä valmennuksen aloittamisesta sujahti vanha takki päälle, joka viimeksi oli päälläni vuosia sitten. Salilla alkoi myös näkyä tuloksia voimatasoissa.

Terhi

Siis todella hyvä fiilis eilisen jälkeen ja itse asiassa tuntui esim. vatsalihaksissa enemmän kuin ennen. Tykkäsin kovasti noista eilisistä liikkeistä, koska niitä voi myös myöhemminkin käyttää kuntosaliharjoittelun välissä yms itsemäisesti…Selkä on paljon parempi kun eilen.

Tiia