Personal Training -palvelut
Liikkuvuusharjoittelu ja venyttely
PT-valmennusta Turun seudulla
  • 1

Hyvä liikkuvuus lisää toiminta- ja suorituskykyäsi

Hyvä personal trainer ei keskity vain lihaskuntoon tai rasvaprosenttiin. Kokonaisvaltaiseen hyvinvointiisi ja toimintakykyysi vaikuttaa olennaisella tavalla myös liikkuvuus ja kehonhallinta. Siksi niiden harjoittaminen kuuluu olennaisena osana personal trainer -palveluihini – olipa kyse lähivalmennuksesta Turun tai Kaarinan seudulla tai etävalmennuksesta netin välityksellä.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Miksi liikkuvuus on tärkeää?

Liikkuvuudella eli notkeudella tarkoitetaan hallittua, lihasvoimin tehtyä aktiivista liikerataa – kuten käden hallittua nostoa ylös. Se koostuu nivelten liikkuvuudesta sekä lihasten ja niveliä ympäröivien kudosten venyvyydestä.

Riittävä liikkuvuus on perusedellytys toiminta- ja suorituskyvyllesi; sen ansiosta voit vapaasti ja hallitusti ilman kipuja ja jännityksiä. Se mahdollistaa oikeat suoritustekniikat treeneissä ja ehkäisee kireyksiä ja loukkaantumisia.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Istumatyö näkyy liikkuvuustesteissä

Istutko paljon – töissä tietokoneen edessä huonossa ryhdissä tai kotona sohvalla? Sen voi lähes arvata, mikäli takareisilihakset ovat jatkuvasti kireät. Saman voi huomata usein hartiaseudun liikkuvuustestissä: jos toimistotyöntekijän taukojumppa ja venyttely jäävät väliin, niska- ja hartiaseudun liikkuvuus vähenee ja kipu- sekä jumitilat kasvavat.

Kun istut jalat yhdessä ja suorina lattialla ja taivutat vartaloasi eteenpäin, kuinka pitkälle sormesi ulottuvat? Tämä klassinen eteentaivutustesti kertoo vartalon takaosien eli alaselän, pakaroiden, takareisien ja pohkeiden liikkuvuudesta. Jos yletät koskettamaan varpaitasi (nilkat koukussa), on takaosien liikkuvuutesi melko hyvällä mallilla. Jos et, ei hätää – tarvitset vain oikeanlaisia harjoitteita.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Kattava liikkuvuus­harjoittelu karkottaa kankeuden

Vartalon kankeuteen ja liikkuvuuden vähentymiseen vaikuttavat monet eri tekijät: lihasten vähäinen käyttö, epävakaus osassa kehoa ja esimerkiksi iän myötä lisääntyvä sidekudosten määrä lihasten ympärillä. Siksi liikkuvuusharjoittelu ja venyttely toimivat parhaiten yhdistettyinä lihaskuntotreeniin.

Suosin valmennuksissani monipuolista liikkuvuustreeniä, joka lisää koko kehon hyvinvointia. Harjoitteluun kuuluvat muun muassa toiminnalliset ja dynaamiset liikkuvuusharjoitteet, laajoilla liikeradoilla tehtävät lihaskuntoliikkeet sekä staattiset ja pumppaavat venyttelyliikkeet.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Kokonaisvaltaista venyttely- ja liikkuvuus­harjoittelua

Toiminta- ja suorituskykyä lisääviin venyttely- ja liikkuvuustekniikoihin kuuluvat muun muassa:

  • staattinen venyttely
  • pumppaava venyttely (ballistinen venyttely)
  • jännitys-rentoutus-vaihtelu
  • toiminnalliset liikkuvuusharjoitteet
  • dynaamiset liikkuvuusharjoitteet
  • toiminnalliset liikkuvuusharjoitteet
  • tasapainoharjoitukset

Tee olkanivelen liikkuvuustesti ja tutustu harjoitteisiin Instagramissa!

Miksi valita minut valmentajaksi?

Koulutettu Personal Trainer

Olen lisensoitu (EREPS & APT®) Personal Trainer, kuntosalivalmentaja ja kuntosaliohjaaja, joka palvelee Turun, Kaarinan ja lähikuntien alueella.

Asiantuntijuus

Kaikki tietoni ja toimintani perustuvat tutkittuun ja tieteellisesti todistettuun tietoon.

Asiakaslähtöisyys

Jokainen asiakas on yksilö, ja valmennusmetodini on aina mietitty yksilöllisesti asiakkaani parhaaksi.

Kokemus

Kahdeksan vuoden aktiivisen harjoittelun, lähteiden tutkimisen, opiskelun ja omien kokemuksieni pohjalta osaan kertoa ne parhaat vinkit NYT asiakkailleni.

Koukuttavat sisällöt

Kattavat valmennusmateriaalini, some-materialiaani sekä muut aineistoni ovat saaneet paljon kiitosta ja positiivista palautetta asiakkailtani.

Visio: future value

Arvoa tulevaisuuteesi valmennuksen avulla. Tarjoan uuden ajan ajattelutavan ja näkökulman ravintovalmennukseen.
#flexibledietingfinland

Muutos ei synny saliohjelmalla ja tsemppitoivotuksilla, vaan yhdessä tekemällä. Siksi toimin kumppaninasi koko valmennuksen ajan.

Tässä alla muutama asiakkaideni antama palaute valmennusmentaliteetistani:

Oon tosi hyvin oppinut ravinnon ajoittamista ja kuinka paljon proteiinia kuuluu syödä, ettei tule liikaa tai liian vähän. Oon oppinut tekemään treenit oikeella tekniikalla ja tahdilla. Oon huomannut miten joskus olen tehnyt liikkeitö väärin, ja nyt oon oppinut tekemään ne oikein ja tehokkaasti. Levon tärkeys on myös tullut uutena asiana. Oot ollut myös tosi rohkaiseva ja rento sekä motivoiva ja pitänyt mielessä, että kohtuus kaikessa.

Anton

Retuperällä ollut ruokavalio ja liika liikkuminen sai todellista ryhtiliikettä. Kroppa oli säästöliekillä eikä tuloksia tullut enää kuukausiin (voiman kehitys ja kiinteytyminen). Aluksi olin skeptinen ohjeistukseen, kun piti lisätä ruokamääriä ja vähentää liikuntaa. Ensin piti ymmärtää mitä kroppani tarvitsee, jotta pääsen tavoitteisiini. En olisi uskonut, että parin kuukauden päästä valmennuksen aloittamisesta sujahti vanha takki päälle, joka viimeksi oli päälläni vuosia sitten. Salilla alkoi myös näkyä tuloksia voimatasoissa.

Terhi

Siis todella hyvä fiilis eilisen jälkeen ja itse asiassa tuntui esim. vatsalihaksissa enemmän kuin ennen. Tykkäsin kovasti noista eilisistä liikkeistä, koska niitä voi myös myöhemminkin käyttää kuntosaliharjoittelun välissä yms itsemäisesti…Selkä on paljon parempi kun eilen.

Tiia